Vi kan ikke give dig den bedste oplevelse

Vi kan se, du bruger en browser af ældre dato. For at få den bedste oplevelse af oister.dk, skal vi bede dig opdatere din browser til en nyere version af Chrome, Internet Explorer, Sarafi eller Firefox.

Manglende signal på USB-modem

Langsom hastighed

Den forventede downloadhastighed ved udendørs brug er 17-71 Mbit/s og 5-43 Mbit/s i uploadhastighed på vores 4G-netværk. Hastigheden afhænger bl.a. af afstanden til nærmeste mast, antal samtidige brugere på masten, samt natur og bebyggelse.

Prøv følgende, hvis du oplever dårlig forbindelse:

  • Bevæg dig rundt på din bopæl med udstyret, for at se om hastigheden ændrer sig. Derved kan du konkludere om det er bygningen/væggene, der afskærmer signalet.
  • Tjek din hastighed her.
  • Tag USB-modemmet ud og genstart din computer. Sæt det i igen og kobl op på ny.
  • Geninstaller Mobile Partner – se her.


Manglende forbindelse

Kan dit USB-modem ikke få forbindelse, eller oplever du andre problemer, så test nedenstående, inden USB-modemmet evt. sendes til reparation:

  • Tag USB-modemmet ud af computeren og afinstallér Mobile Partner. Genstart computeren og sæt USB-modemmet i igen, så Mobile Partner installeres igen. Sæt dit USB-modem i computeren - installationen starter automatisk. Sker det ikke, se hvordan du installerer her.
  • Der kan være en løs forbindelse i USB-modemmet. Bevæg det forsigtigt op og ned, når det sidder i din computer. Opret forbindelse. Lykkes det, mens du holder på USB-modemmet, har det formentlig en løs forbindelse.
  • Test dit USB-modem i en anden computer. Hvis det virker i den anden computer, er det formentlig på din computer, problemet ligger. Hvis USB-modemmet heller ikke virker i en anden computer, er det formentlig på dit USB-modem, problemet ligger.
  • Lyser dit USB-modem slet ikke, når du sætter det i din tændte computer, virker det ikke mere.
  • Har du stadig problemer, når du har forsøgt ovenstående, har du to muligheder:

    • Send USB-modemmet til reparation. Se mere her.