Hop til indhold

Vi kan ikke give dig den bedste oplevelse

Vi kan se, du bruger en browser af ældre dato. For at få den bedste oplevelse af oister.dk, skal vi bede dig opdatere din browser til en nyere version af Chrome, Internet Explorer, Sarafi eller Firefox.

Problemer med mobilen

Software

Oplever du problemer med software på din mobil, er der flere ting du bør gøre, inden du sender den til reparation:

  • Lad din mobil være slukket i 10 minutter og tænd den igen.
  • Gendan din mobil til fabriksindstillinger. Husk at lave backup/sikkerhedskopi af vigtige data inden du gendanner, da dine data, fx billeder og kontakter, slettes ved gendannelsen.

  • Opdatér din mobil til nyeste softwareversion. På producentens hjemmeside kan du se hvordan.

  • Test dit fysiske simkort i en anden mobil. Oplever du samme fejl i en anden mobil, tyder det på, at fejlen er på dit simkort. Oplever du ikke fejlen i den anden mobil, tyder det på, at fejlen ligger på din mobil. Kontakt vores Kundeservice, hvis problemet følger med simkortet.


Selve mobilen

Oplever du problemer med selve mobilen, er der flere ting du bør gøre, inden du sender den til reparation:

  • Sæt din mobil i laderen og lad den oplade i 24 timer. Prøv at oplade med en anden lader for at udelukke at det er laderen, der ikke virker.

  • Bruger din mobil meget strøm, skal du være opmærksom på, at funktioner, som GPS, WiFi, Bluetooth og generel brug af mobilens internet, bruger meget strøm. Sluk for alle unødige funktioner. Visse programmer, der benytter internettet til at hente informationer, kan også forbruge meget strøm, fordi internettet på din mobil meget ofte vil være aktivt.

  • Test dit fysiske simkort i en anden mobil. Oplever du samme fejl i en anden mobil, tyder det på, at fejlen er på dit simkort. Oplever du ikke fejlen i den anden mobil, tyder det på, at fejlen ligger på din mobil. Kontakt vores Kundeservice, hvis problemet følger med simkortet.