Vi kan ikke give dig den bedste oplevelse

Vi kan se, du bruger en browser af ældre dato. For at få den bedste oplevelse af oister.dk, skal vi bede dig opdatere din browser til en nyere version af Chrome, Internet Explorer, Sarafi eller Firefox.

Signal og dækning

Dækning

Tjek dækningen på din adresse via vores dækningskort her.

Dækningskortet er vejledende og baseret på udendørsdækning. Dækningskortet kan derfor ikke tage højde for terræn og bygninger, som kan afskærme signalet.

Kontakt vores Kundeservice, hvis du ønsker en mere specifik gennemgang af dækningen på din adresse.


Manglende signal på iPhone

Viser displayet på din iPhone ”Ingen Tjeneste”, ”Søger” eller er der intet signal, skal du genstarte mobilen. Gør det ikke en forskel, har du her en oversigt over, hvad du skal gøre:

1. Har du et fysisk simkort, skal du tage det ud af mobilen, og sætte det i igen

2. Kontrollér at mobildata er slået til

  • Vælg ”Indstillinger”
  • Vælg ”Mobilnetværk”

3. Nulstil netværksindstillingerne:

  • Vælg ”Indstillinger”
  • Vælg ”Generelt”
  • Vælg ”Nulstil”
  • Vælg ”Nulstil netværksindstillinger”

Mobilen genstarter og sætter indstillingerne op fra dit OiSTER-simkort. Du mister ikke informationer på din mobil ved denne nulstilling, ud over gemte WiFi-koder. Koderne skal du indtaste igen, næste gang du logger på et WiFi-netværk.

Oplever du fortsat problemer, så test dit fysiske OiSTER-simkort i en anden mobil for at tjekke om der er problemer med simkortet, eller om der er problemer med din iPhone. Kontakt vores Kundeservice, hvis problemet følger simkortet. Kontakt Apple Support, hvis simkortet virker i en anden mobil.


Manglende signal på Android mobil

Kan din Android mobil ikke fange signal, skal du genstarte mobilen. Gør det ikke en forskel, skal du sikre at indstillingerne står korrekt på mobilen. Nulstil derfor netværksindstillingerne.


Min mobil godkender ikke simkort

Sidder dit fysiske simkort ikke korrekt i mobilen, får du denne fejlmeddelelse:

  • Indsæt simkort

Tjek derfor om simkortet er sat rigtigt i mobilen.

PIN-eller PUK-koden er indtastet forkert, hvis du får denne fejlmeddelelse:

  • Simkort afvist

Du kan altid finde din PIN- og PUK-kode på Mit OiSTER, vælg det ønskede abonnement og se under Simkort.

Afviser din mobil dit OiSTER-simkort eller kommer med en fejlmeddelelse, er det typisk fordi din mobil ikke understøtter 3G, men kun 2G. Understøtter mobilen ikke 3G, vil den ikke fungere med et OiSTER-abonnement, fordi vi benytter 3's 3- og 4G-netværk. Understøtter din mobil ikke 3G, vil den typisk vise én af følgende fejlmeddelelser:

  • Simkort ikke accepteret
  • Ugyldigt simkort
  • Indsæt korrekt simkort
  • Begrænset net
  • Indtast sikkerhedskode

Tjek om din mobil understøtter 3G via siden GSM-arena. Søg på din mobilmodel og tjek hvilke netværk den understøtter eller tjek på producentens egen hjemmeside.